LEDEREN
HVA GJØR OSS STOLTE?
Risa Service står for stolt håndverk. Verdiene våre – kvalitet, tilgjengelighet og det å være løsningsorientert, er grunnlaget for stolt håndverk. Artikkelen “bygger stolthet” er godt eksempel på hva som gjør oss stolte i hverdagen. At vi har det beste utstyret, at vi gjør skikkelig arbeid, og at utstyret skal skinne og være rent er særdeles viktig for oss og kundene våre. Det ligger i Risa-kulturen at utstyret skal se 100% godt ut. Så når vi går gjennom utstyret og gjør det lille ekstra, er det også med og gjør oss stolte!
Vi skal fortsette å styrke kompetansen i bedriften vår, vi har tiltrukket oss personer som har lang erfaring i bransjen. Blant andre driftssjef Erlend Aksnes med mange år i Risa. En mann som brenner for å levere stolt håndverk. Vi har styrket teknisk kapasitet ved at teknisk sjef Roy Borlaug skal hjelpe Risa-prosjektene med optimaliseringer av driften av utstyr. Vi har nettopp inngått fornyet samarbeid med Volvo Maskin og mener at maskinene selvsagt er det beste. I tillegg skal vi kunne gjør enda mer selv når vi er ute og skrur. Det at vi tar større ansvar rundt maskinparken vil gi bedre service nettopp fordi vi har eierforhold til maskinene. Det gjør oss stolte!
Å ha utstyr tilgjengelig er viktig for kundene. Derfor jobber vi kontinuerlig med leverandørene slik at maskiner og utstyr er disponibelt hele tiden. Men like viktig er det at alle ansatte i Risa Service er tilgjengelige for våre kunder. Vi stiller opp når behovene er der. 24/7 uansett, slik som Ommund Torland forteller i sin artikkel.
Vi lever i en bransje der vi må finne løsninger og løse oppgavene der og da. Det å være løsningsorienterte er en avgjørende faktor for å oppnå god service uten at det går på bekostning av sikkerheten. Vi skal være løsningsorienterte hele tiden. Et godt eksempel på det er artikkelen fra Kenneth Auestad som er stasjonert på Tonstad. Kenneth har gode eksempler fra virkeligheten om det å være løsningsorientert. Det samme har Kjell Arne Lokna, der han laget eget verktøy for å spare tid og penger for å få løst oppgaven.
Ha en stolt og fin Juletid.
Svein Bø, Daglig leder