anette wold

Samarbeidspartnere

anette wold
Samarbeidspartnere

Bryne Bil

Bryne Bil så dagens lys i 2011 det er en lokal bilforhandler og verksted.

Siden 2017 har de levert tjenester til Rental.one. Merethe Ellingsen er den som har kontakten med Rental.one. «Det er viktig for oss at det ikke er for mange kontakter for kunden» sier Merethe. Er det noe de trenger tar de direkte kontakt med meg så løser vi det meste.»

Bryne Bil leverer verkstedtjenester på kjøretøy opp til 7,5 tonn.

Vi ønsker å være et alternativ for «Brynebyen» sier Rune Haaland. «Vi har skadeklasse 2 og vi vil være et verksted fra Klepp og til Varhaug i sør. Nære relasjoner er viktig for oss og vi vil at jærbuen skal føle at det er trygt og komme til oss.»

Det er liten tvil om at det er en entusiast som står bak Bryne Bil. Rune Haaland her vært med på og bygge opp Porsche senter i Stavanger og han også jobbet med Bentley og McLaren en periode.

Bryne Bil har en Classic car avdeling og her finner vi bla to Jaguar E-Type til over en million. I visningsrommet står det en klassisk Porsche 911.

Konrad Ree

Knapphus Energi

Knapphus Energi er hovedleverandør av drivstoff til Rental.one. De har hovedkontoret sitt i Vats og i tillegg til å levere drivstoff så drifter de drivstoffanlegg og leverer smøreoljer og kjemikalier.

Konrad Ree er kontaktperson for Rental.one. Han har jobbet i Knapphus siden 2012 og har erfaring fra bla Brøyt, IKM og Norwegian Contractors.

«Vi har fokus på å gjøre hverandre gode» sier Konrad. «Vi går i dialog og kommer med råd der vi ser at Rental.one kan spare penger. Vi automatiserer der vi kan bla med hjelp av en app for å bestille drivstoff.»

Knaphus har levert til Risa og Rental.one i 15 år og det er nettopp tegnet kontrakt fram til 2028. Mye blir etter hvert automatisert gjennom Windows 365.  «For oss er kundeforholdet veldig viktig og jeg er i kontakt med Rental.one hver eneste dag,» sier Konrad. Hovedlageret til Knaphus ligger på Bryne så her snakker vi kortreist.

Hanne Nesse og Reinhardt Oma

Klepp Mek

«Vi bruker det beste stålet i verden som kommer fra SSAB i Sverige, derfor er våre skuffer noe av det beste på markedet,» sier Magne Oma som er daglig leder i Klepp Mek.

Bedriften holder til på Klepp og her har de alltid holdt til. Far til Magne Oma kjøpte opp selskapet i 1993. I dag er det 54 ansatte i firmaet.

Klepp Mek produserer Skuffer og hurtigkoblinger og ellers utstyr til gravemaskiner.

«Vi skreddersyr produktene etter kundene sine ønsker,» sier Hanne Nesse som er salgssjef.

«en av våre fordeler er at det er kort avstand fra ide til utført arbeid,» sier Reinhardt Oma som er markedsansvarlig. I fabrikken på Klepp utfører de alt fra konstruksjon til ferdig produkt. Alle komponentene blir produsert innom hus.

Klepp Mek leverer også utenfor landets grenser. Det hender at Klepp skuffer er montert på maskiner som blir solgt til utlandet og da har det kommet forespørsel om skuffer. «De ser at dette er ekstremt god kvalitet så derfor kjøper de av oss,» sier Hanna Nesse.

På lagerplassen utenfor finner vi en artig sak. Det er skuffe nr 1 som ble produsert av Klepp Mek. «Kunden kom innom og lurte på om denne var interessant for oss å ha, sier Reinhardt Oma, og det er det jo selvsagt!»

Ove Folkvord

Volvo Maskin Service Stavanger

Rental.one har lenge hatt et samarbeid med Volvo og det er ikke få maskiner fra den svenske produsenten som har rullet med Rental.one logoen.

Ove Folkvord er daglig leder i VMS som har 45 ansatte i Stavanger og 10 i Haugesund. «Rental.one betyr mye for oss og de er vår desidert største kunde,» sier Ove. «Vi ønsker å tilpasse oss til kundens behov og da er dialog viktig for oss.»

Volvo holder til på Forus og her treffer vi Tor Anders Skjæveland som er distriktssjef hos Volvo Maskin. «Vi har tette bånd med Rental.one som går tilbake til Risa Service og Risa, og vi ønsker nært samarbeid med våre kunder,» sier Tor Anders. «Vi er avhengig av tilbakemeldinger fra brukerne for å kunne utvikle produktet vårt og vi vet at det som går rundt det går sundt,» smiler Skjæveland. Han nevner spesielt den kunnskapen de har fått fra driften i Rekefjord.